PURA APARTMENTS – POLITYKA PRYWATNOŚCI
Działając na podstawie przepisu art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO, ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych), a także na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2020r. poz. 344 ze zm.), niniejszym udostępniamy Państwu wymagane przepisami informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych, komunikacji drogą elektroniczną, a także stosowania przez nas plików cookies.
Niniejsza Polityka prywatności (zwana dalej: „Polityką”) ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla naszych Klientów (nie jest umową ani regulaminem).
Przed rozpoczęciem korzystania z naszych usług zachęcamy do zapoznania się z treścią niniejszej Polityki prywatności.
- 1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych:
- pozyskanych za pośrednictwem naszej strony internetowej (w tym z wykorzystaniem plików cookies lub podobnej technologii) lub innych kanałów komunikacji z Klientem;
- uzyskanych w oparciu o aktywność Klienta w Internecie;
- uzyskanych poprzez Państwa bezpośredni kontakt z nami (przesłanie zapytania poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na udostępnione adresy poczty elektronicznej)
jest JTJ S.A. z siedzibą w Trzęsaczu, kod pocztowy 72-344, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie pod numerem KRS 0000857145, posiadająca NIP 8571929489, posiadająca REGON 386702651, kapitał zakładowy wynoszący 200 000 tys. zł wpłacony w całości
adres poczty elektronicznej: pura@purapartments.pl
numer telefonu kontaktowego: (+48) 505 061 207 (opłata jak za połączenie standardowe – wg. cennika właściwego operatora)
zwana/y dalej „Administratorem”
Dane osobowe naszych Klientów (zwane dalej: „Danymi osobowymi”) przetwarzane są zgodnie z RODO oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
- 2. Cele przetwarzania danych osobowych
Możliwe cele przetwarzania danych osobowych to w szczególności:
- prezentowanie oferty Administratora i/lub jego partnerów przeznaczonych dla wszystkich lub niektórych Klientów;
- przyjmowanie rezerwacji, obsługa rezerwacji, zawieranie i realizacja umów lub podjęcie działań na żądanie przyszłego Klienta przed zawarciem umowy;
- przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji;
- ocena i analiza aktywności oraz informacji o Kliencie, w tym w ramach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (profilowanie), w celu prezentowania ogólnych reklam, ofert czy promocji dotyczących oferty Administratora i/lub jego partnerów, w sposób dostosowywany do zainteresowań danego Klienta (nie wpływając jednak na jego decyzje), a także dla potrzeb prowadzenia analiz rynkowych i statystycznych;
- dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami, również osób trzecich;
- prowadzenie korespondencji z Klientami, w tym udzielanie odpowiedzi na zapytania Klientów przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego lub bezpośrednio na udostępnione adresy poczty elektronicznej;
- zabezpieczenie mienia Administratora, zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w obiektach, ochrona przed kradzieżami i/lub dewastacją poprzez zastosowanie monitoringu wizyjnego, przy czym jest to monitoring budynkowy.
Administrator może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe:
- dane wskazane w formularzu kontaktowym, w tym w szczególności imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące długości pobytu w obiektach Administratora, dane pracodawcy w przypadku rezerwacji tzw. biznesowych, dane dotyczące liczby i wieku osób planujących pobyt w naszych obiektach;
- inne dane, w tym w szczególności dane uzyskane w oparciu o aktywność Klienta w Internecie, w aplikacjach mobilnych, z wykorzystaniem technologii cookies i podobnych;
- dane osobowe niezbędne do dokonania rezerwacji, zawarcia i wykonania umowy (imię i nazwisko, inne dane identyfikacyjne, dane adresowe, obywatelstwo, dane o członkach rodziny i/lub osobach towarzyszących, dane dotyczące podróży, ewentualnie dane prowadzonej działalności gospodarczej względnie dane dotyczące pracodawcy w przypadku rezerwacji tzw. biznesowych, dane niezbędne do sporządzenia dokumentacji księgowo – finansowej oraz do obsługi płatności, dane wymagane przez obowiązujące przepisy w zakresie dostarczania zakwaterowania, realizacji usług hotelowych, a także wykonania obowiązków w zakresie podatków i opłat lokalnych);
- dane zarejestrowane poprzez system monitoringu wizyjnego.
- 3. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest przede wszystkim:
- podjęcie działań przed zawarciem umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) – dotyczy to przede wszystkim danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem formularza kontaktowego, przy dokonywaniu rezerwacji i zawieraniu umów, składaniu reklamacji na potrzeby obsługi procesu reklamacyjnego;
- wypełnianie obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze w związku z zawieranymi i wykonywanymi umowami oraz w związku z prowadzoną działalnością, w tym w szczególności w zakresie obowiązków meldunkowych, ewidencyjnych, podatkowych, księgowych tj. sporządzania dokumentacji księgowo – podatkowej lub innej zgodnie z obowiązującymi przepisami, udzielania informacji na żądanie uprawnionych instytucji i organów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
- dochodzenie wszelkich ewentualnych roszczeń (w tym prowadzenie działań windykacyjnych), prowadzenie sporów sądowych, jak również obrona przed roszczeniami, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- gromadzenie materiału dowodowego na wypadek zaistnienia konieczności wykazania faktów, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- prowadzenie działań marketingowych, w tym pozyskiwanie i utrzymanie klienta, kontrahenta, partnera biznesowego, oferowanie produktów przez Administratora lub podmioty współpracujące z Administratorem przy obsłudze transakcji/umów na zasadach zgodnych z obowiązującymi przepisami, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub też dokonywane jest na podstawie udzielonej zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) i a) RODO);
- obsługa zapytań Klientów i innych osób odwiedzających nasze strony internetowe, albo profile w mediach społecznościowych. Administrator przetwarza dane osobowe w celu rozpatrywania skarg i reklamacji Klientów związanych z działalnością stron internetowych, kontaktowania się z Klientem lub osobą trzecią oraz w celu podjęcia stosownych działań wyjaśniających lub naprawczych (podstawa prawna to, zależnie od rodzaju zapytania, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- tworzenie statystyk, analiz rynkowych i biznesowych, a także prowadzenie sprawozdawczości, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- dobrowolnie wyrażone zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
- 4. Odbiorcy danych
Każdorazowo katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika przede wszystkim z zakresu usług z jakich korzysta Klient lub udzielonych przez niego zgód.
W przetwarzaniu danych osobowych w ograniczonym zakresie mogą brać podmioty, które technicznie wspomagają prowadzenie naszych serwisów internetowych, w tym komunikację z naszymi Klientami (np. wspierają nas w wysyłaniu wiadomości e-mail, a w przypadku działań reklamowych – także w kampaniach marketingowych), dostawcy usług hostingu lub usług teleinformatycznych, przewoźnicy lub pośrednicy realizujący przesyłki, podmioty obsługujące płatności elektroniczne, firmy, które serwisują oprogramowanie, wspierają Administratora w kampaniach marketingowych, jak również dostawcy usług prawnych i doradczych.
- 5. Przekazywanie danych do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego)
W ramach korzystania przez Administratora z narzędzi wspierających jego bieżącą działalność udostępnianych np. przez firmę Google / Facebook, dane osobowe Klienta mogą być przekazywane do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W takich przypadkach dane Klientów mogą być przechowywane w krajach, które zapewniają adekwatny poziom ochrony danych osobowych.
- 6. Prawa podmiotów danych
Każdemu Klientowi przysługuje w każdym czasie prawo do:
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- przenoszenia danych osobowych,
- dostępu do danych osobowych (w tym np. otrzymania informacji, które dane osobowe są przetwarzane);
- żądania sprostowania i ograniczenia przetwarzania lub usunięcia danych osobowych;
- cofnięcia każdej wyrażonej Administratorowi zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych dokonywanego w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej, w tym w szczególności wobec przetwarzania na potrzeby marketingu, w tym profilowania (jeżeli nie ma innych ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania nadrzędnych wobec interesów Klienta).
W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych jest uzależnione od zgody, dane osobowe mogą być przetwarzane, dopóki zgoda nie zostanie cofnięta.
W każdym przypadku:
- dane osobowe będą przechowywane również wtedy, gdy przepisy prawa (np. przepisy podatkowe) będą zobowiązywać Administratora do ich przetwarzania;
- dane osobowe będą przechowywane w celu dochodzenia roszczeń przez Administratora,
bądź w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób trzecich, przez okres
ich przedawnienia określony przepisami prawa, w szczególności przepisami kodeksu cywilnego.
W zależności od zakresu danych osobowych i celów ich przetwarzania mogą być więc one przechowywane przez różny okres i w każdym przypadku decyduje dłuższy termin przechowywania danych osobowych, w tym w szczególności okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa.
- 7. Czym są pliki „cookies”?
- Pliki „cookies” to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników (komputerach, telefonach, etc.) przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają ozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies używane są w celu ułatwienia korzystania ze strony oraz dostosowania jej zawartości, w tym naszych ofert, do preferencji użytkownika oraz zwiększenia użyteczności i personalizacji zawartości witryn internetowych.
- Stosowane są dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej) – potem są automatycznie usuwane z urządzenia użytkownika. „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej podlegają ich własnej polityce prywatności. Stosowane przez nas „ciasteczka” mają przede wszystkim ułatwić użytkownikowi korzystanie z naszej strony.
- Profilowanie
- Za pomocą technologii plików „cookies” stosowanej na naszej stronie internetowej możliwe jest zapoznawanie się z preferencjami użytkowników – np. poprzez analizę tego jak często odwiedzają naszą stronę internetową. Analiza zachowań w Internecie pomaga nam lepiej zrozumieć zwyczaje i oczekiwania użytkowników oraz dostosować się do ich potrzeb i zainteresowań.
- Dostęp do informacji dotyczących aktywności użytkowników w Internecie z wykorzystaniem plików „cookies” pozwoli nam również na prowadzenie analiz rynkowych oraz statystycznych.
- Informacje zebrane i zawarte w plikach „cookies” mogą być przechowywane po zakończeniu sesji przeglądarki, co pozwala na przykład na ich wykorzystanie podczas kolejnych odwiedzin użytkownika.
- Zgodami na wykorzystywanie plików „cookies” Klient / użytkownik może zarządzać za pośrednictwem ustawień prywatności na naszej stronie lub swojej przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej lub informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. W ten sposób również zgoda wyrażona na korzystanie z tej technologii może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana. Rezygnacja z plików „cookies” będzie dotyczyła wyłącznie konkretnej przeglądarki. Oznacza to, że te same działania będą musiały zostać podjęte w przypadku każdej innej przeglądarki używanej na tym samym lub innym urządzeniu. Jeśli Użytkownik wyłączy Plik cookie już zainstalowany w przeglądarce, ten plik nie będzie już aktywny, ale nie zniknie z przeglądarki do końca jego żywotności. Należy pamiętać, że zablokowanie wszystkich plików „cookies” może sprawić, że część usług będzie niedostępna dla Klienta lub będzie miało negatywny wpływ na wydajność, efektywność lub dostosowanie korzystania ze stron.
- Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
- Zbieramy także dane ze znaczników pikselowych, które są używane z niektórymi usługami online, między innymi do śledzenia działań użytkowników usług online (w tym odbiorców wiadomości e-mail) oraz sporządzania statystyk dotyczących korzystania z usług online.
- 8. Jak możesz się z nami skontaktować?
Kontakt z Administratorem możliwy jest każdorazowo poprzez wysłanie wiadomości pocztą tradycyjną lub elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie Polityki, bądź telefonicznie pod numerem telefonu wskazanym na wstępie Polityki.
- 9. Zmiany naszej Polityki prywatności
Administrator może w przyszłości zmienić treść Polityki prywatności. Wraz z każdą zmianą, nowa wersja Polityki będzie się pojawiać z nową datą.
Aktualna wersja Polityki prywatności przyjęta została w dniu 1.12.2022 i obowiązuje od tej daty.Trz e